وکیلوکیل خانواده

معرفی بهترین وکیل حضانت در کرج درسال (1402) از نگاه مردم

مسئولیت سرپرستی و مراقبت مادی و معنوی از فرزندان در قانون اساسی تحت عنوان حضانت مطرح می‌شود. به‌طور معمول حق حضانت بر عهده‌ی والدین است به‌طوری‌که در صورت فوت پدر، مادر مسئولیت حضانت فرزندان را بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که حضانت پس از والدین به جد پدری می‌رسد. در این مقاله ضمن بررسی قانون حضانت به معرفی بهترین وکیل حضانت در کرج در موسسه حقوقی وکالت تاپ می‌پردازیم.وکیل حضانت در کرج

لیست بهترین وکیل حضانت در کرج

در بحث حقوقی مربوط به خانواده یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های پدر و مادر پس از طلاق، مربوط به حضانت بچه می باشد، وکیل حضانت باید کاملأ هوشمندانه تصمیم بگیرد زیرا آینده کودک در دست وکیل می باشد که آیا شرایط کدام برای نگه داری فرزند خود مناسب تر می باشد، ما در اینجا لیست بهترین وکیل های حضانت در کرج را به شما معرفی می کنیم.

وکیل مهران اهتمام

وکیل مهران اهتمام

وکیل مهران اهتمام با شماره پروانه وکالت : ۱۳۹۹۰۵۰۵۰۴۱۲۲۱۸۵ به عنوان وکیل متخصص در مسائل حضانت کودک در کرج با دانش، تجربه و تخصص گسترده در زمینه حضانت فرزند که زیرمجموعه دعاوی خانوادگی است به شما در حضانت فرزند کمک می کند. مهران اهتمام ازبرجسته ترین وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در امور خانواده همواره سعی کرده است بهترین مشاوره تخصصی ممکن را در امور خانواده به ویژه در امور حضانت به موکلین خود ارائه دهد.

آدرس: کرج، 3 راه گوهردشت، بلوار یادگار امام، نبش کوچه بلال 7،برج نور هشتم، طبقه 3، واحد 8
شماره تماس: 09103501470

وکیل آزیتا سادات جعفری

وکیل آزیتا سادات جعفری

وکیل آزیتا سادات جعفری به شماره پروانه ۱۳۹۹۰۵۰۵۰۴۱۱۲۱۷۱ ، وکیل پایه یک دادگستری استان البرز می باشد.ایشان متخصص در امور حقوقی به خصوص دعاوی خانوادگی، طلاق و همچنین به عنوان یکی از بهترین وکیل حضانت در کرج و یکی از بهترین وکیل زن در کرج شناخته شده است و کاملأ منصفانه در این زمینه عمل می کند.برای مشاوره مستقیم با وکیل آزیتا سادات جعفری با شماره درج شده تماس بگیرید.

آدرس: کرج؛ چهارراه طالقانی، ساختمان رضا، طبقه سوم واحد ۳۰۶
شماره تماس: ۰۹۱۲۴۰۷۲۲۴۶

وکیل نسرین جلیلی ثانی

وکیل نسرین جلیلی ثانی

وکیل نسرین جلیلی ثانی به شماره پروانه ۱۳۹۹۰۵۰۵۰۴۱۱۲۱۸۰ ، وکیل پایه یک دادگستری استان البرز می باشد. وکیل نسرین جلیلی ثانی وکیل پایه یک دادگستری و دارای تخصص بالایی در زمینه های مختلف حقوقی است و یکی از بهترین وکلای حضانت در استان البرز شناخته شده است، اگر نیاز به وکیل حضانت و خانواده دارید می توانید از خدمات حقوقی این وکیل بهره ببرید و از راهکارهای مفید ایشان در امور حقوقی خود استفاده کنید برای مشاوره های لازم با شماره تماس درج شده تماس بگیرید.

آدرس: کرج-خ طالقانی-طالقانی شمالی-برج طاها-ط۲
شماره تماس: ۰۹۱۲۸۴۵۷۹۵۴

وکیل جواد حاجی شیزری

وکیل جواد حاجی شیزری

وکیل جواد حاجی شیزری به شماره پروانه ۱۳۹۹۰۵۰۵۰۴۱۲۲۱۵۲، وکیل پایه یک دادگستری استان البرز می باشد. ایشان به عنوان وکیل معتمد مردم به خصوص در استان البرز شناخته شده است که به عنوان وکیل حضانت جلب رضایت داشته است، وکیل با تخصص و مهارت های بالا که می توانید به راحتی پرونده خود را به ایشان بسپارید و نتیجه مطلوب را دربافت کنید.

آدرس: کرج
شماره تماس:

وکیل علی حاجی علیانی

وکیل علی حاجی علیانی

وکیل علی حاجی علیانی به شماره پروانه ۱۳۸۹۰۵۰۵۰۴۱۲۲۱۱۰، وکیل پایه یک دادگستری استان البرز می باشد. ایشان به عنوان وکیل حقوقی راهکارهای مطلوب و دفاعیات مناسبی را به موکلان خود ارائه می دهد به خصوص به عنوان وکیل حضانت شما می توانید خدمات حقوقی حرفه ای و کارامدی را از ایشان دریافت کنید.

آدرس: کرج
شماره تماس:

وکیل سوگند حاجی کاظمی

وکیل سوگند حاجی کاظمی

وکیل سوگند حاجی کاظمی به شماره پروانه ۱۴۰۱۰۵۰۵۰۴۱۱۲۵۹۱، وکیل پایه یک دادگستری استان البرز می باشد. اگر به دنبال یک وکیل حاذق در استان البرز می باشید وکیل سوگند حاجی کاظمی از توانایی بالایی در دفاع برخوردار است و فعالیت های زیادی را در زمینه وکیل حضانت داشته است.

آدرس: کرج
شماره تماس:

حضانت به چه معناست؟

حضانت از ریشه‌ی حضن و به‌معنای در آغوش گرفتن کودک (به‌طور کلی پرورش کودک) است. مفهوم این واژه به هر نوع حمایت جسمی و عاطفی از کودک بسط داده می‌شود. بر اساس ماده‌ی 1168 قانون مدنی حضانت فرزندان بر عهده‌ی ابوین (پدر و مادر) است.

قانون حضانت فرزاندان

بر طبق قانون مدنی و حمایت از خانواده، حضانت فرزندان فارغ از جنسیت تا سن هفت سالگی بر عهده‌ی مادر است. این بدان مفهوم است که در صورتی‌که زوجین قبل از هفت سالگی فرزندان اقدام به جدایی نمایند، مادر مطابق قانون می‌تواند تا سن هفت سالگی فرزندان را پرورش دهد.

قانون حضانت در صورت جدایی پدر و مادر

حضانت فرزندان پس از هفت سالگی بر عهده‌ی پدر است. البته حضانت فرزند دختر تا زمان به تکلیف رسیدن (9 سالگی) و پسر تا 15 سالگی با پدر خواهد بود و پس از آن خود فرزند باید تعیین نماید که می‌خواهد با چه کسی زندگی کند. اگرچه نمی‌توان به‌صورت قطعی بیان نمود که پس از هفت سالگی حضانت با پدر است زیرا در صورتی‌که پدر و مادر بر سر موضوع حضانت دچار اختلاف شوند، دادگاه مصلحت طفل را مد نظر قرار می‌دهد. این بدان معنا است که اگر پدر هیچ عیب و نقصی هم نداشته باشد اما ممکن است به تشخیص دادگاه مادر عهده‌دار حضانت فرزندان شود.

از جمله موارد دیگری که دادگاه در این زمینه تعیین تکلیف می‌نماید، ملاقات فرزندان توسط والدی است که حضانت بر عهده‌ی او نیست. در این مورد دادگاه مصلحت طفل را در اولویت قرار می‌دهد و معمولاً نوع درخواست جدایی (طلاق توافقی، درخواست طلاق از سمت مرد یا زن) مد نظر قرار نمی‌گیرد. برای ارتباط با وکیل حضانت در کرج کافی است با ما تماس بگیرید تا موسسه حقوقی وکالت تاپ شما را با بهترین وکیل حضانت معرفی کند.

قانون حضانت در مورد طلاق توافقی

در طلاق توافقی ممکن است که زوجین در زمینه‌ی حضانت فرزندان به توافقاتی برسند. به‌عنوان مثال این امکان وجود دارد که مادر بپذیرد حضانت کودک کمتر از 7 سال خود را به پدر بسپارد یا یکی از والدین به‌طور کامل حضانت فرزندان را پذیرا باشد. در این موارد مطابق ماده‌ی 41 قانون حمایت خانواده، دادگاه توافقات صورت گرفته را بر مبنای مصلحت کودک در نظر می‌گیرد. به‌عبارتی در صورت توافقات در طلاق توافقی بر سر حضانت کودکان دادگاه فقط زمانی می‌تواند دستور به سلب حضانت دهد که مدارکی برای اثبات عدم مصلحت فرزندان وجود داشته باشد. اگر قصد طلاق توافقی دارید، مشورت با وکیل حضانت در کرج ضروری است.

مطلب مرتبط: وکیل طلاق توافقی در کرج

مطلب مرتبط: وکیل خانواده در کرج

اصل عدم امتناع از حضانت

شایان ذکر است که با توجه به ماده 1172 قانون مدنی، والدی که حضانت را عهده‌دار است نمی‌تواند (در طول مدتی که این وظیفه را بر عهده دارد) از وضایف خود امتناع کند. در صورت امتناع از وظایف، دادگاه می‌تواند بر طبق قوانین، فردی را که حضانت بر عهده‌ی او است، به حمایت از فرزند الزام نماید و در صورتی‌که این فرآیند قانونی مفید فایده نباشد، مطابق دستور دادگاه حضانت کودک به خرج پدر و در صورت فوت پدر به خرج مادر تامین خواهد شد.

به این نکته هم دقت کنید که اگر بحث امتناع مادر از پذیرش حضانت در میان باشد، در صورتی‌که مادر مدارکی را برای اثبات عدم توانایی در حضانت فرزندان به دادگاه ارائه نکند، حضانت در زمان مد نظر مطابق قانون، به مادر سپرده می‌شود.

قانون حضانت پس از فوت والدین

مطابق با قانون در صورت فوت یکی از والدین، حضانت با والد دیگر خواهد بود. اگر هر دو والد فوت کنند، حضانت با جد پدری است و در صورتی‌که جد پدری هم فوت کند، در صورتی که وصی منصوب تعیین شده باشد، حضانت با وصی در غیر این صورت بر مبنای ترتیبات ارث، حضانت با سایر افراد خانواده خواهد بود.

قانون سلب حضانت

در قانون مواردی مطرح شده است که تحت عنوان «موارد زوال حق حضانت» در نظر گرفته می‌شوند. موارد سلب حضانت شامل موارد زیر می‌شوند:

بر طبق ماده‌ی 1170 قانون مدنی می‌توان اینگونه استنباط کرد که چنانچه مادر در زمانی که حق حضانت با او است، به بیماری جنون مبتلاء شود یا با فرد دیگری ازدواج کند، دادگاه می‌تواند حق حضانت را از مادر سلب نماید.

مطابق ماده 1173 قانون مدنی نیز می‌توان این‌گونه استنباط کرد که چنانچه فرزندان تحت حضانت پدر یا مادر به‌دلیل عدم توجه یا انحطاط والد، در معرض خطر قرار گیرند، محکمه می‌تواند با تقاضای قیم، اقربای طفل یا رئیس حوزه‌ی قضائی نسبت به سلب حضانت دستور دهد. از جمله مواردی که مصادیق عدم مواظب یا انحطاط اخلاقی والدین هستند، عبارتند از:

  • اشتهار به فساد اخلاقی و فحشا
  • اعتیاد به موارد مخدر، الکل و قمار
  • هر گونه سوء استفاده از فرزندان
  • اجبار به کار‌های غیر اخلاقی مانند تکدی‌گری، قاچاق یا فساد و فحشا (البته در صورت اثبات این موضوع مطابق ماده‌ی 3 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، مجازات برای فردی که حضانت با او است برابر با شش ماه تا یک سال حبس یا جزای نقدی از ده تا بیست میلیون ریال علاوه بر جبران خسارات وارده در نظر گرفته می‌شود)
  • تکرار ضرب و جرح غیر متعارف

شایان ذکر است در تمامی تصمیمات دادگاه، غبطه و مصلحت فرزندان در نظر گرفته می‌شود.

بهترین وکیل حضانت در کرج

بهترین وکیل حضانت در کرج فردی است که در زمینه‌ی قوانین مرتبط با حضانت فرزندان تجربه و تخصص دارد. حضور بهترین وکیل کرج در امور خانواده و حضانت در کنار شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید. بهترین وکیل حضانت در کرج فردی است که علاوه بر اطلاعات به‌روز در زمینه‌ی قوانین خانواده، معمولاً بهترین و کوتاه‌ترین راهکار‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

سخن آخر:

اگر در شهر کرج زندگی می‌کنید و موضوع حضانت فرزندان ذهن شما را به خود درگیر کرده است، این یک فرصت استثنائی است تا با مشاوره با یک وکیل حضانت در کرج، ضمن آشنایی با قوانین مرتبط با حضانت، روند تسریع در دادرسی را نیز بیاموزید.

4.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا