وکیل

معرفی بهترین وکیل ارث در کرج ⚖️ از نگاه مردم کرج در سال 1402

این روزها انتقال قهری اموال ودارایی های فرد متوفی به ورثه و همچنین این مسئله که چه کسانی وارث محسوب میشود و چه اقداماتی باید در این زمینه انجام دهند از دغدغه های اصلی وراث محسوب میشود.لذا انتخاب وکیل ارث در کرج مجرب برای این عمل بسیار مهم و حیاتی میباشد،از این رو مجموعه حقوقی وکالت تاپ با تالیف این مقاله قصد دارد در انتخاب وکیل ارث در کرج یاری رسان شما همشهریان گرامی باشد.

وکیل ارث در کرج

لیست بهترین وکیل ارث و میراث در کرج

نام وکیل شماره تماس آدرس دفتر
وکیل رامین دلخون اصل ۰۹۱۲۳۶۳۳۴۴۸ کرج-عظیمیه-آزادگان-خ حسینی-روبروی درب ورودی اداری برج میلاد-ساختمان شاندیز-ط۳-واحد ۶
وکیل عنایت اله عطایی پور ۰۹۱۲۸۲۰۴۷۸۵ کرج، میدان نبوت ساختمان نسیم ط۱ واحد۲
وکیل نشاط حبیبی قبادیان ۰۹۱۲۴۵۹۸۷۹۱ کرج، بلوار ملاصدرا، نرسیده به چهارراه نبوت، روبروی کارواش ارکیده، ساختمان فرهنگ، طبقه اول واحد ۴
وکیل آبتین آقائی برهان کرج، طالقانی شمالی
وکیل آتوسا ولایتی کرج، فردیس، نبش خ ۲۶

وکیل رامین دلخون اصل

وکیل رامین دلخون اصل

وکیل رامین دلخون اصل وکیل پایه یک دادگستری استان البرز با شماره پروانه: ۱۳۸۸۰۵۰۵۰۴۱۲۲۸۹۵ ایشان موفق به ثبت سابقه درخشانی در زمینه های مختلف حقوقی شده است، با سابقه درخشانی که در زمینه وکالت در تخصص ارث و میراث دارند، ایشان درصد رضایت بالایی از سمت مردم کرج و موکلان خود در زمینه ارث و میراث و انحصار وراثت در کرج به دست آورده است. برای اطلاعات بیشتر، رزرو نوبت و مشاوره حقوقی میتوانید با شماره های زیر به صورت مستقیم با ایشان تماس بگیرید.

آدرس: کرج-عظیمیه-آزادگان-خ حسینی-روبروی درب ورودی اداری برج میلاد-ساختمان شاندیز-ط۳-واحد ۶
شماره تماس: ۰۹۱۲۳۶۳۳۴۴۸

وکیل عنایت اله عطایی پور

عنایت اله عطایی پور

وکیل عنایت اله عطایی پور وکیل پایه یک دادگستری استان البرز با شماره پروانه: ۱۳۹۰۰۵۰۵۰۴۱۲۱۲۰۴ یکی از بهترین وکیل ارث و میراث در استان البرز شناخته شده است، و درصد رضایت زیادی را از سمت موکلان خود و مردم به همراه خود دارد، ایشان به صورت تخخصی پرداخته است به موضوع انحصار وراثت و میتوانید شمارا در این زمینه به صورت تخصصی همراهی کند، برای اطلاعات بیشتر، مشاوره و رزرو نوبت میتوانید با شماره های زیر به صورت مستقیم با ایشان تماس بگیرید.

آدرس: کرج، میدان نبوت ساختمان نسیم ط۱ واحد۲
شماره تماس: ۰۹۱۲۸۲۰۴۷۸۵

وکیل نشاط حبیبی قبادیان

وکیل نشاط حبیبی قبادیان

وکیل نشاط حبیبی قبادیان وکیل پایه یک دادگستری استان البرز با شماره پروانه: ۱۳۹۰۰۵۰۵۰۴۱۱۱۷۷۵ ایشان دارای سابقه کاری بالا و طولانی مدت می باشد و یکی از بهترین وکیل طلاق در کرج می باشند و همین امر باعث شده است بتواند در میان مردم و موکلان محبوب و قابل اعتماد باشد، و درصد رضایت زیادی را از سمت موکلان خود و مردم به همراه دارد، ایشان به صورت تخصصی به موضوع انحصار وراثت میتواند شما را در این زمینه همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت و مشاوره میتوانید به صورت مستقیم با ایشان تماس بگیرید.

آدرس: کرج، بلوار ملاصدرا.نرسیده به چهارراه نبوت، روبروی کارواش ارکیده، ساختمان فرهنگ، طبقه اول واحد ۴
شماره تماس: ۰۹۱۲۴۵۹۸۷۹۱
آدرس اینستاگرام: Instagram

وکیل آبتین آقائی برهان

وکیل آبتین آقائی برهان

وکیل آبتین آقائی برهان وکیل پایه یک دادگستری استان البرز با شماره پروانه: ۱۳۹۹۰۵۰۵۰۴۱۲۲۲۴۷ ایشان به یکی از بهترین وکیل پایه یک در کرج شناخته شده است، و با سابقه درخشانی که در زمینه ارث و میرات دارد توانسته است درصد رضایت زیادی را از سمت موکلان خود به دست بیاورد، برای اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت و مشاوره میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

آدرس: کرج، طالقانی شمالی
شماره تماس:

وکیل آتوسا ولایتی

وکیل آتوسا ولایتی

وکیل آتوسا ولایتی وکیل پایه یک دادگستری استان البرز با شماره پروانه: ۱۴۰۰۰۵۰۵۰۳۱۱۲۴۰۸ ایشان با بیش از 5 سال سابقه و انجام بیش از 200 پرونده حقوقی ارث و میراث توانسته است موکل های خود را به درصد بالایی به رضایت برساند. همچنین عضو کانون وکلای دادگستری البرز است، و به عنوان یکی از بهترین وکیل در فردیس کرج مشغول به کار هستند. برای اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت و مشاوره میتوانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

آدرس: کرج، فردیس، نبش خ ۲۶
شماره تماس:

وکیل ارث چه کسی است؟

وکیل ارث شخصی است که دارای مجوز رسمی (پروانه وکالت) و نیز مسلط بر قوانین ارث و آیین رسیدگی به آن میباشد لذا اشخاص باید در انتخاب وکیل ارث در کرج مناسب، دقت لازم را به عمل آورند. تیم حقوقی وکالت تاپ با بهره از کادر حقوقی مجرب و کاردان، آماده ارائه تمامی خدمات حقوقی از جمله مشاوره و وکالت در زمینه ارث و انحصاروراثت میباشد.

چرا به وکیل ارث مراجعه کنیم؟

تصویر اینفوگرافیک وکیل ارث در کرج

در تکمیل موارد فوق این موضوع که چرا به وکیل ارث در کرج مراجعه کنیم؟بسیار مهم است چرا که باید بدانیم در چه مواردی باید به بهترین وکیل کرج در امور ارث و میراث مراجعه کنیم؟.

اگر از نزدیکان شخص متوفی هستید و میخواهید بدانید آیا ارث به شما تعلق میگیرد؟و در صورت تعلق ،چه مقدار از اموال متوفی مشمول شما میشود؟ویا برای اقداماتی نظیر رسیدگی،شکایت و آیین مربوط به ارث چه کارهایی را باید انجام دهید؟، برای پاسخ به این سوالات باید به وکیل ارث مراجعه کنید.

ارث چیست؟

ارث به کلیه اموال، عناوین، بدهی‌ها، حقوق و وظایف متوفی گفته می‌شود که به شخص دیگری منتقل می‌گردد.به شخص یا اشخاصی که امول،عناوین،بدهی ها وحقوق متوفی را مشمول میشوند وارث یا وراث گفته میشوند.

طبقات ارث – درجات ارث – سهم ورثه از ماترک.

اشخاصی که با متوفی قرابت نسبی (مانند فرزند) یا قرابت سببی (مانند زوج یا زوجه) دارند، با استناد به درجه و قرابت (نزدیکی) در طبقات مختلفی قرار می گیرند که با توجه به طبقه و جایگاهشان میزان سهم الارث هر یک متفاوت خواهد بود.

کسانی که به موجب نسب (پیوند خونی) ارث می برند

این افراد با توجه به درجه نزدیکیشان نسبت به متوفی در سه طبقه قرار می گیرند:

  1. پدر و مادر و اولاد و اولادِ اولاد :از آنجا که پدر و مادر در طبقه اول قرار دارند در صورت فوت متوفی در هر صورت سهمی از ارث به جای مانده از فرزند خود که فوت شده خواهند برد اما میزان این سهم در صورت وجود اشخاص دیگر که در طبقه اول و در کنار او قرار دارند متفاوت می شود.سهم الارث اولاد:اگر فرزند متوفی دختر باشد و تک فرزند نیز باشد به همراه پدر و مادر متوفی، نصف ترکه را شامل میشوند و مابقی با توجه به میزان سهم الارث پدر یا مادر متوفی بین آنها تقسیم می شود.اگر فرزندان دو دختر یا بیشتر باشند و برادر نیز نداشته باشند دختران (دو سوم) اموال متوفی را به ارث می برند و مابقی با توجه به میزان سهم الارث هر یک در آن طبقه میانشان تقسیم میشود.اگر وراث متوفی فقط دختر یا دختران باشد بدون وجود وارث دیگری در طبقه اول مثل پدر و مادر، تمام اموال متوفی به دختر یا دختران می رسد.
  2. اگر فرزند یا فرزندان متوفی پسر باشند چنانچه پسر تک فرزند یا متعدد باشد به  همراه پدر و متوفی ارث می برند به اینصورت که سهم الارث پدر و مادر متوفی (یک سوم) اموال متوفی خواهد بود و مابقی به قرابت به فرزند یا فرزندان پسر می رسد که به تساوی بین خودشان تقسیم می کنند.چنانچه وراث متوفی در طبقه یک فقط پسر یا پسران او باشند و در طبقه اول وارث دیگری نداشته باشد تمام ترکه مشمول پسر یا پسران میشود.درمواردی که متوفی هم فرزند دختر و هم فرزند پسر به همراه پدر و مادر در طبقه اول داشته باشد، سهم الارث پدر و مادر به دلیل وجود فرزندان یک سوم ترکه خواهد بود. و مابقی بین فرزندان دختر و پسر متوفی تقسیم می شود به این صورت که فرزندان پسر او دو برابر فرزندان دخترش مشمول  ارث خواهند شد.سهم الارث اولادِ اولاد(نوه)اولادِ اولاد در صورتی مشمول ترکه متوفی خواهند شد که متوفی اولادی نداشته باشد در این صورت قائم مقام اولاد می شود و با هر یک از ابوین (پدر و مادری) که زنده باشد ارث می برد.اولاد (فرزند) پسر یا فرزندان پسر متوفی دو برابر اولاد فرزندان دختر متوفی ارث می برند.
  3. اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها:تمام افرادی که در طبقه دوم قرار می گیرند در صورتی ارث می برند که برای متوفی در طبقه اول وارثی وجود نداشنه باشد زیرا در صورت وجود افرادی در طبقه اول ترکه بین آنها تقسیم شده و دیگر مشمول طبقه دوم نخواهد شد.نحوه ارث بردن پدربزرگ و مادربزرگ:اگر پدر بزرگ و مادربزرگ تنها ورثه متوفی باشند تمام اموال متوفی را به ارث می برنداگر اجداد (پدربزرگها) و جدات (مادربزرگها) متعدد باشند در صوری که پدری باشند آقایان  دو برابر خانم ها مشمول ارث میشوند.
  4. نحوه ارث بردن خواهر و برادر متوفی:اگر متوفی برادران پدر و مادرداشته باشد برادران پدری شامل ارث نمیشوند و در صورت نبودن برادران پدر و مادری،  برادران پدری ارث آنها را مشمول میشوند. لازم به ذکر است اخوه ابوینی(برادران پدر و مادری) و اخوه ابی(برادران پدری) هیچ کدام اخوه امی(برادران مادری) را از ارث محروم نمی کنند.اگر وراث متوفی چند برادر و خواهر ابوینی (پدر و مادری) یا چند برادر و خواهر ابی (پدری) باشند اموال متوفی به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود. اگرمتوفی نه برادر داشته باشد نه خواهر، اولاد اخوه (خواهر و برادر) قائم مقام آنها شده و با اجداد ارث می برند. در اینصورت تقسیم ارث نسبت به اولاد اخوه (فرزندان برادران) بر حسب نسل به عمل می آید یعنی هر نسل حصه کسی را می برد که به  واسطه او به متوفی میرسد.
  5. عموها، عمه ها ،خاله ها و اولاد آنها :وراث طبقه سوم در صورتی شامل ارث میشوند که در طبقات اول و دوم وارثی وجود نداشته باشد.باید توجه کرد هر یک از وراث طبقه سوم اگر تنها باشند تمام ارث را می برند.

کسانی که به واسطه خویشاوندی سببی ارث میبرند:

 

ارث زوج(شوهر)

نصف (یک دوم) اموال متوفی برای زوج است در صورتی که میت اولاد (فرزند) یا اولاد اولاد (نوه) نداشته باشد.
ربع (یک چهارم) اموال متوفی برای زوج است در صورتی که میت اولاد (فرزند) یا اولاد اولاد (نوه) داشته باشد.

ارث زوجه(زن)

زوجه درصورت فرزند دار بودن زوج یک هشتم از عین اموال منقول ویک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می برد.
زوجه در صورت فرزند دار نبودن زوج ربع یک چهارم از عین اموال منقول ویک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می برد.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا