وکیلوکیل کیفری

وکیل کیفری

اگر تا به‌ حال ناظر پیش‌روی پرنده‌های کیفری در دادسراها و یا دادگاه‌های قضایی بوده باشید، با فرایند کند دادرسی و اهمیت جایگاه وکیل کیفری برای تسریع دادرسی و آگاهی طرفین، قاضی و یا هر مامور قضایی از این فرایند به خوبی آشنایی دارید. پرونده‌های کیفری به علت جایگاه ویژه‌ای که دارند از اهمیت بسیاری برخوردارند. مجرم انگاشتن متهمی که بیگناه است می‌تواند موجب ضرر و زیان‌های بی‌شماری برای فرد و خانواده‌ی او باشد.

جدا از این نکته تاثیری که مجازات‌ و سوءپیشینه کیفری در زندگی افراد برجای می‌گذارد غیرقابل انکار و حتی در مواردی موجب نابودی زندگی مجرم می‌شود.
قدم اول و آسان‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و ضرر و زیان‌های جبران ناپذیر، انتخاب یک وکیل ماهر در زمینه دعاوی کیفری است یک وکیل کیفری بهترین عامل در راستای احقاق حق دو طرف دعوا و کمک به قاضی برای صدور بهترین حکم است. یک وکیل کیفری خوب که با فرایند دادرسی کیفری و قوانین خاص کیفری آشنا باشد این امنیت و اطمینان را به شما می‌دهد که بدانید در روند دادرسی تنها نیستید و به نتیجه مطلوب خود دست پیدا می‌کنید.

وکیل کیفری

برا انتخاب بهترین وکیل کیفری باید بدانید یک وکیل ماهر چه خصوصیاتی دارد؟

⦁توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران

یک وکیل باید یک سخنران شجاع، یک نویسنده ماهر و همینطور یک شنونده آگاه باشد. در دعاوی قضایی ارتباط موثر اجتماعی عاملی برای موفقیت در دیدن حقایق پرونده و ابراز صحیح و کارامد ادعا و خواسته متهم است. مهارت برقراری ارتباط به وکیل کیفری کمک می‌کند تا با روش خاص خود مقام قضایی را اقناع کند و از موکل خود به بهترین شکل دفاع کند.

⦁مهارت نوشتن

یکی از ابزار وکلا برای دفاع در محاکم قضایی، تهیه و نوشتن لایحه جهت ارائه به دادگاه است. هر وکیل برای نوشتن لایحه و نامه‌نگاری‌های مرتبط نیاز به قلمی شیوا دارد. آشنایی با زبان حقوقی، وکیل را جهت انتقال پیام یاری می‌کند و موجب ارتباط موثر او با دیگران می‌شود. در شرایطی که امکان ارتباط مستقی وجود ندارد، نوشتن به عنوان گزینه مورد استفاده همگان موجب انتقال پیام به نحو احسن می‌شود.

⦁خوش قول و وقت شناس بودن

یکی از عوامل موفقیت در کار وقت شناسی و خوش قول بودن است. خوش قول و وقت شناس بودن وکیل به این معناست که به موکل خود اهمیت می‌دهد و او را به آدمی با ویژگی منظم و منضبط تبدیل می‌کند. و همینطور این پیام را منتقل می‌کند که وکیل برای موکل خود احترام قائل است و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا وکیل اعتماد دیگران را جلب کند و این اطمینان را به موکل می‌دهد که از امنیت کافی برخوردار است.

⦁آگاهی تخصصی حقوقی

در آخر، آشنایی عمیق و کاربردی وکیل با اصول و قوانین حقوقی باعث می‌شود بتواند در پیچیده‌ترین شرایط بهترین راه‌حل را برگزیند و با استناد به قوانین حقوقی راه را برای طی شدن روند پرونده هموار کند. مطالعه تخصصی وکیل کیفری و یا حقوقی و آشنایی او با مسائل حقوقی روز و قوانین تازه تصویب موجب برتری او نسبت به دیگران می‌شود.

وظایف یک وکیل کیفری چیست؟

از آنجایی که دعاوی کیفری موجب به درج سوءسابقه کیفری برای مجرم می‌شوند و مجازات مجرم را درپی دارند از اهمیت بسیاری برخوردارند. وکیل کیفری وظیفه دارد به‌صورت عادلانه از موکل خود حتی در سخت‌ترین شرایط دفاع کند و همواره با تحقیق و پژوهش به دنبال مدارک و شواهد برای اثبات بی‌گناهی موکل خود باشد تا با احقاق حق طرفین مانع بی‎عدالتی و صدور احکام مغایر با عدالت و بعضا متعارض شود.

مطالب مرتبط: وکیل کیفری در کرج

مدارک و شواهدی که وکیل به دادگاه و یا دادسرا ارائه می‌کند ادله‌ای برای اثبات بیگناهی متهم است و این ادله همواره به‌عنوان ابزاری است تا قاضی با بررسی آن‌ها بهترین تصمیم را درمورد مجازات متهم اخذ کند.

با توجه به تخصص وکیل کیفری در دعاوی کیفری و جایگاه او به‌عنوان معتمد طرف دعوا که بعضا متهم است، وکیل کیفری وظیفه دارد با توضیح روند دادرسی برای موکل خود و آگاه کردن او از اتفاقات صورت گرفته و یا خطراتی که او را تهدید می‌کند این راه را برای موکل خود آسان و کم‌هزینه کند. وکیل کیفری با ارائه بهترین دفاع موجب اطمینان خاطر متهم و حتی یاور قاضی برای اخذ بهترین تصمیم خواهد شد.

ویژگی‌های یک وکیل متخصص کیفری چیست؟

 

علاوه بر تمام ویژگی‌های ذکر شده که یک وکیل خوب باید داشته باشد، تخصص ویژه وکیل کیفری و آشنایی او با قوانین خاص کیفری به خصوص قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری برای او لازم است.

توانایی وکیل کیفری برای تحقیق پیرامون پرونده کیفری طرح شده با سرعت مطلوب و کارایی و دقت لازم باعث می‌شود او نیازها و خواسته‌های موکل خود را بفهمد و در جهت حل مسائل پیش‌رو تلاش کند و با آگاهی خود نسبت به مسائل کیفری بهترین روند را پیش بگیرد.
با توجه به حجم اطلاعات مطرح شده در دعاوی کیفری وکیل کیفری وظیفه دارد با مقایسه و بکار بردن بهترین شیوه، کارآمد ترین اطلاعات را در دادگاه کیفری ارائه کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل متخصص کیفری توانایی او در داوری است. توانایی مواجه منطقی با روند دادرسی در پرونده کیفری برای یک وکیل کیفری لازم است. یک وکیل کیفری خوب با تشخیص نقاط قوت و ضعف پرونده‌ی خود تلاش می‌کند تا با نگاه منطقی و آشنا با اصول داوری ضعف دفاع خود را برطرف کند و از ضعف دفاع وکیل مقابل در جهت پیروزی و برائت موکل خود استفاده کند.

مجموعه حقوقی وکالت تاپ

 

مجموعه وکالت تاپ با به‌کارگیری برترین وکلای دادگستری تمام نیازهای شما را جهت اعطای وکالت به یک وکیل کیفری زبده برآورده می‌کند. سابقه‌ی درخشان مجموعه وکالت تاپ این مجموعه حقوقی را به بهترین گزینه جهت ارائه خدمات در تمام زمینه‌های کیفری، امور حقوقی،وکیل امور ملکی، دعاوی خانواده، امور شهرداری، امور ثبتی و ارث و امور حسبی تبدیل می‌کند.

سرکار خانم فاطمه مهرور، وکیل پایه یک دادگستری و مدیر مجموعه وکالت تاپ بهترین افراد را در تمام زمینه‌ها به خدمت گرفته است تا بهترین خدمات را به تمام افراد جامعه ارائه نماید. تجربه کاری ما در دعاوی قضایی موجب حسن شهرت مجموعه وکالت تاپ است و همواره آماده ارائه حرفه‌ای ترین خدمات می‌باشد.

تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری چیست؟

اقامه‌ی دعوای حقوقی نیازمند تامین و تقدیم دادخواست حقوقی با تشریفات خاص خود است درحالی‌که برای دعاوی کیفری باید شکوائیه تنظیم شود و فقط اموری که جنبه کیفری دارند در دعاوی کیفری مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین مراجع صالح رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری متفاوت است. مرجع صالح برای طرح شکایت دادسرا می‌باشد.

مزایای داشتن وکیل چیست؟

وکلا در تمام دعاوی با رعایت انصاف به دنبال احقاق حق طرفین دعاوی و ارائه مدارک وشواهد جهت روشن کردن ابهامات پرونده هستند تا قاضی پرونده و یا در دعاوی کیفری بازپرس پرونده بهترین تضمیم را اخذ کند. همینطور آشنایی وکیل با قوانین و روند دادرسی موجب پیشروی سریع و آسان پرونده می‌شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا