وکیل

وکیل پایه یک دادگستری

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود؟

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری باید در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شود. این آزمون سالانه یک بار برگزار می‌شود و کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که دوره‌ی لیسانس را گذارانده باشند و در زمینه‌ی حقوق، فقه یا میانی اسلامی مدرک داشته باشند، کسانی هم که در حوزه‌ی علمیه مدرکی همتراز با مدارک فوق داشته باشند می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کنند.

بعد از شرکت در آزمون پذیرش کارآموزی و پذیرفته شدن در رقابت تنگاتنگ و سخت آن کارآموز موظف می‌شود مدارکی از نهادهای امنیتی و مراجع پزشکی را تهیه و ارائه کند. این مدارک شامل گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه کیفری است. پس از ارائه‌ی این مدارک و بررسی آن‌ها فرد به عنوان کارآموز وکالت به طور رسمی شروع به کار می‌کند.

طول مدت دوره‌ی کارآموزی به مدت 18 ماه تا دو سال تحت سرپرستی یک وکیل پایه یک دادگستری است. در مدت فعالیت‌های کارآموزی فرد موظف می‌شود، فعالیت‌های زیر را انجام دهد. لازم به ذکر میباشد که مجموعه حقوقی وکالت تاپ کارآموز میپذیرد.

 

در جلسات دادرسی دادگاه‌های حقوقی، کیفری یک و دو، دادگاه خانواده و اطفال و تجدید نظر حضور داشته باشد.
به واسطه‌ی حضور در جلسات باید گزارش کتبی از جلسات دادرسی را تهیه و ارائه نماید.
حضور در جلسات آموزشی با عناوین تخصصی گوناگون که به صورت هفتگی از سوی کانون وکلا برگزار می‌شود
شرکت در آزمون‌های مهارت کامپیوتر یا همان ICDL که از سوی کانون وکلا برگزار می‌شود.

بعد از گذراندن مراحل فوق و اتمام دوره‌ی کارآموزی، پرونده‌ی فرد در کمیسیون کارآموزی مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورتی که مورد تایید قرار بگیرد فرد اجازه می‌یابد که در آزمون اختبار شرکت کند. مجری برگزاری این آزمون کانون وکلا است و سالانه چند بار اقدام به برگزاری آزمون می‌کند.
آزمون اختبار دارای دو بخش شفاهی و کتبی است و شخص کارآموز موظف است در هر دو بخش نمره‌ی قبولی کسب کند.

قبولی در این بخش به معنی این است که فرد می‌تواند در مراسم سوگند یا تحلیف شرکت کند و بعد از ادای سوگند رسما به عنوان وکیل پایه یک دادگستری کار خود را شروع می‌کند.

ضرورت کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

 

درست است که انسان موجودی چند بعدی است، اما عمر او کفاف نمی‌دهد در تمام زمینه‌ها متخصص شود. پس هر کس در زمینه‌ای تخصص و فعالیت دارد و ما برای ادامه‌ی حیات و پیشبرد امور ناگزیریم در هر موردی به افراد متخصص مراجعه کنیم. با توجه به مسائل و مشکلات جامعه‌ی امروزی هر فردی مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که نمی‌تواند آن را به تنهایی حل کند.

بنابراین اگر در زمینه‌ی امور حقوقی مشکل و مسئله‌ای داشته باشید بهتر این است که از وکیل پایه یک دادگستری کمک بخواهید، و حل امور را به او بسپارید.
کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری چند مزیت دارد که به شرح زیر است:

  • مجبور نیستید فشار روحی و روانی دعاوی حقوقی و کیفری را تحمل کنید و تحت استرس و نگرانی برای نتیجه‌ی امور باشید.
  • با کمک وکیل زمان رسیدگی به امور کوتاه‌تر می‌شود.
  • سپردن کارها به وکیل پایه‌ی یک دادگستری موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و مصرف بهینه‌ی منابع می‌شود.

ویژگی‌های یک وکیل خوب چیست؟

 

بعضی‌ها گمان می‌کنند استفاده از وکیل یک هزینه‌ی اضافی است و لزومی ندارد اما واقعیت این است سپردن امور مختلف به وکیل یک سرمایه گذاری است تا شما را از بحران‌های مختلف حقوقی و کیفری رها نماید. اما قطعا یک وکیل خوب باید ویژگی‌هایی داشته باشد که شما به واسطه‌ی آن ویژگی‌ها به وکیل اعتماد کنید و امور خود را به او بسپارید.
در انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری به موارد زیر دقت کنید.

  • دانش و اطلاعات کافی: یکی از مواردی که کار یک وکیل پایه یک دادگستری را تضمین می‌کند دانش و تخصص او است. وکیل باید قادر باشد بهترین راهکارها را انجام دهد، در تنظیم درخواست شکوائیه و سایر اقدامات هوش و توان لازم را داشته باشد به عبارت دیگر در کار خود متخصص باشد.
  • امانت داری: وکیل باید امانت دار مسائل موکل خود باشد. زیرا ماهیت شغلی و اخلاق حرفه‌ای اقتضا می‌کند اسرار کسی را فاش نکند و مشکلی را برای او ایجاد نکند.
  • توان ساده سازی مسائل: افرادی که نزد وکیل مراجعه می‌کنند خودشان توان حل مسئله را ندارند و شاید اصلا قادر به درک مراحل و پیچیدگی‌های آن هم نباشند. وکیل موظف است مسائل را به ساده ترین شکل برای موکل بازگو کند و او را در جریان امور قرار دهد تا در فرایند تصمیم گیری نظرش را اعلام کند.
  • صداقت و راستگویی: اخلاق حرفه‌ای وکیل اقتضا می‌کند واقعیت را به موکل بگوید، او را در بیراهه گرفتار نکند و به طمع گرفتن حق الوکاله در بیان راه حل بزرگ نمایی نکند. موکل باید به طور واقعی در پروسه‌ی رسیدگی به امور قرار بگیرد نه این‌که یک انتظار غیر واقعی توسط وکیل برایش شکل بگیرد و در نهایت هم به آن نرسد.
  • تعهد: یک وکیل خوب باید به کار خود و در مقابل موکل متعهد باشد، یعنی تا مراحل پایانی کار دست از کوشش برندارد و کار را نیمه رها نکند.

حوزه‌های فعالیت وکیل پایه یک دادگستری کدام است؟

وکیل پایه یک دادگستری توانایی حضور در دعاوی مختلف و انجام وکالت در زمینه‌های مختلف را دارد. زمینه‌های فعالیت وکیل پایه یک دادگستری به شرح زیر است:

وکیل کیفری

وکیل کیفری کسی است که در خصوص پرونده‌های کیفری فعالیت می‌کند. با توجه به این‌که موضوعات این دعواها ممکن است طرفین را دچار خسارت و زیان کند، حق داشتن وکیل کیفری از حقوق دفاعی متهم است. به دلیل اهمیت این موضوع در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است. مطابق با 35 اصل قانون اساسی طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انجام این کار را نداشتند امکانات تعیین وکیل باید برای آن‌ها فراهم شود.

وکیل حقوقی

وکیل حقوقی از طرف موکل اختیار دارد در تمام امور حقوقی که به او مربوط است در مراجع قضایی و غیر قضایی شرکت کند. در این راستا وکیل موظف می‌شود مطابق با حدود اختیاراتش در رابطه با موضوع مطرح شده وظایفش را انجام دهد. نتیجه‌ی کارها و فعالیت‌هایی که وکیل حقوقی انجام می‌دهد متوجه موکل می‌شود.

وکیل خانواده

وکیل خانواده به کسی گفته می‌شود که در مورد امور نفقه، حضانت کودکان ، طلاق و طلاق توافقی، مهریه فعالیت می‌کند و قادر باشد دعاوی آن را حل کند. وکیل خانواده باید به ارزش‌های خانواده در جامعه واقف باشد و تجربه و دانش کافی برای پیشبرد امور را داشته باشد.

وکیل در تهران

درصورتی‌که مشکل قضایی دارید برای رسیدگی بهتر به امور خود می‌توانید از یک وکیل پایه یک دادگستری که تجربه‌ی کافی در انجام امور وکالت دارد کمک بخواهید. کسی که علاوه بر توانمندی، شجاعت و جسارت داشته باشد و از عهده‌ی انجام مسائل بربیاید.

وکیل در کرج

رسیدگی و حل و فصل امور کیفری و حقوقی در حوزه‌ی تخصص و توان وکیل پایه یک دادگستری است، یک وکیل با مهارت و البته با شرافت می‌تواند تا مراحل پایانی کار همراه شما باشد و کار را نیمه رها نکند یا کوتاهی در انجام وظیفه نکند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدگی به امور مختلف قضایی از وکیل پایه یک دادگستری کمک بخواهید.

وکیل ملکی

وکیل ملکی به کسی گفته می‌شود که در امورد زیر فعالیت کند.

  • تنظیم سند رسمی
  • تصرف عدوانی
  • اخذ پایان کار
  • فروش ملک غیر
  • امور مربوط به وقف
  • امور مربوط به سرقفلی و قرارداد اجاره
  • رفع مزاحمت از ملک
  • تقسیم کردن املاک مشاع
  • افراز ملک
    در حال حاضر به دلیل پیچیدگی‌های آیین نامه‌ها و مقررات افراد به تنهایی نمی‌توانند از عهده‌ی انجام امور بر بیایند و برای پیشگیری از ضایع شدن حقوق خود بهتر است از وکیل ملکی کمک بگیرند. این موارد به‌خصوص در تهران اهمیت دارد و بهتر است امور بدست وکیل ملکی در تهران باشد تا فرد ناچار به پرداخت خسارت نشود.
    به طریق مشابه سپردن امور ملکی به وکیل ملکی در کرج و استفاده از تخصص و توانایی آن‌ها در حل و فصل مباحث قضا و قانون یک اقدام هوشمندانه در جهت جلوگیری از متضرر شدن و حمایت از حقوق است.

وکیل مهاجرت

این روزها که بحث مهاجرت به یک موضوع روز و داغ تبدیل شده است، کمک گرفتن از وکیل در انجام امور موجب تسریع کارها و راحت‌تر شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین وکیل مهاجرت راهنمای خوبی برای آگاهی از قوانین مقصد مهاجرت و انجام امور مربوطه است.

وکیل مالیاتی

امور مالیاتی قوانین و اصول خاصی دارد که افراد عادی از آن آگاهی ندارند و همین ناآگاهی ممکن است هزینه‌های زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. وکیل پایه یک دادگستری به افراد مشاغل و صنف‌های مختلف کمک می‌کند تا به جرائم سنگین مالیاتی محکوم نشوند. قطعا پرداخت هزینه به وکیل بسیار کمتر از جرائم مالیاتی و مشکلات متعاقب آن خواهد بود.

وکیل شرکت‌ها

وقتی از وکیل شرکت کمک بگیرید دیگر لازم نیست خودتان برای انجام اموری مانند ثبت شرکت، تشکیل پرونده‌ی مالیاتی، ضمانت نامه بانکی مراجعه کنید و تمام این‌کار را وکیل پایه یک دادگستری به جای شما انجام می‌دهد.

وکیل چک و سفته

اموری مانند وصل چک یا سفته برگشتی فعالیت‌هایی وقت گیر هستند که می‌توانید آن‌ها را به وکیل پایه یک دادگستری بسپارید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

وکیل ثبت احوال

ثبت احوال مربوط به امور تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق یا اخذ گواهی تولید و فوت است. اگر در هریک از موارد بالا سوال یا مشکلی داشته باشید می‌توانید با کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری مشکل خود را حل کنید.

وکیل ارث و میراث

موضوع ارث و میراث از مسائلی است که همه‌ی افراد با آن مواجه می‌شوند، این موضوع پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که افراد عادی از جزئیات آن آگاه نیستند. بنابراین خیلی از افراد تصمیم می‌گیرند برای حل و فصل امور از وکیل ارث و میراث کمک بخواهند و خودشان را درگیر مشکلاتو مسائل نکنند. این کار علاوه بر راحتی احتما بروز خطا و اشتباه در جریان تقسم ارثیه را کاهش می‌دهد.

در چه صورتی می‌توان قرارداد با وکیل را منسوخ کرد؟

 

مطابق با ماده‌ی 678 قانون مدنی درصورتی که هر کدام از موارد زیر بروز کند می‌توان عقد وکالت را فسخ کرد:

  1. عزل موکل
  2. با استعفای وکیل
  3. موت یا جنون وکیل یا موکل
  4. سفه به معنای
  5. از بین رفتن متعلق وکالت
  6. پایان یافتن مدت وکالت
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا