وکیل

وکیل ارث در تهران

اگر در جستجوی وکیل ارث در تهران هستید،مجموعه حقوقی وکالت تاپ با تالیف این مقاله قصد دارد شما را در این امر یاری کند.

وکیل ارث در تهران

یکی از دغدغه های نزدیکان متوفی، تقسیم ترکه(اموال شخص فوت شده)یا انحصار وراثت میباشد که قواعد پیچیده ای را نیز شامل میشود لذا وکیل ارث در تهران میتواند اقدامات قانونی لازم جهت انحصار وراثت و تقسیم ترکه میان نزدیکان متوفی را انجام دهد.

شایان ذکر است مجوعه حقوقی وکالت تاپ با بهره از تیم حقوقی مجرب اعم از وکلای برجسته و مسلط به قوانین حقوقی و کیفری حامی شما در اقدامات مربوط به انحصاروراثت میباشد.

جمعی از بهترین وکلای ارث در تهران

وکیل پایه یک و متخصص در امور ارث  سرکار خانم فاطمه مهرور
وکیل پایه یک و متخصص در امور ارث سرکار خانم الهه قریشی 
وکیل پایه یک و متخصص در امور ارث جناب آقای خدامی

در چه مواردی به وکیل ارث در تهران مراجعه کنیم؟

در تکمیل موارد مذکور باید به این سوال که در چه مواردی به وکیل ارث مراجعه کنیم؟پاسخ داد.

در پاسخ به این سوال میتوان گفت از آنجا که مباحث مربوط به ارث و دعاوی مربوط به انحصار وراثت دارای پیچیدگی خاصی میباشد و لازمه احقاق حق در این مباحث تسلط کامل بر قوانین مربوط به ارث میباشد،

لذا پیروزی در این دعاوی و همچنین انجام اعمال انحصار وراثت نیازمند مشاوره یا استخدام وکیل مسلط به قوانین ارث میباشد

تعریف ارث

ارث به کلیه اموال منقول وغیر منقول،بدهی ها،تعهدات،حقوق و وظایف فرد متوفی گفته میشود که بعد از فوت به نزدیکان او میرسد،

همچنین به شخص یا اشخاصی که این اموال را از شخص فوت شده به ارث میبرند وارث یا ورثه گفته میشود.

مطالب مرتبطوکیل ارث در کرج

طبقات و درجات ارث،و سهم ورثه از ماترک

شخص یا اشخاصی که با شخص فوت شده قرابت نسبی (مانند فرزند) یا قرابت سببی (مانند زوج یا زوجه) دارند، با استناد به درجه و قرابت (نزدیکی) در طبقات مختلفی قرار میگیرند

لذا با توجه به طبقه و جایگاه هرکدام، میزان سهم الارث هر یک متفاوت خواهد بود.

اشخاصی که به موجب نسب(پیوند خونی)مشمول ارث میشوند

این اشخاص با توجه درجه نزدیکیشان با شخص فوت شده در سه طبقه قرار میگیرند:

  1. پدر مادر،اولاد و نوهاز آنجا که پدر و مادر در طبقه اول قرار دارند در صورت فوت متوفی در هر صورت سهمی از ارث به جای مانده از فرزند خود که فوت شده خواهند برد اما میزان این سهم در صورت وجود فرزندان که در طبقه اول و در کنار آنها قرار دارند متفاوت خواهد بود.سهم الارث اولاد (فرزندان)فرزند متوفی اگر دختر باشد و تک فرزند نیز باشد به همراه پدر و مادر متوفی، نصف اموال خص فوت شده را شامل میشوند و مابقی با توجه به میزان سهم الارث پدر یا مادر متوفی میان آنها تقسیم می شود.

    اگر فرزندان دو دختر یا بیشتر باشند و برادر نیز نداشته باشند دختران (دو سوم) اموال متوفی را به ارث می برند و مابقی با توجه به میزان سهم الارث هر یک در آن طبقه میانشان تقسیم میشود.

    اگر ورثه متوفی فقط دختر یا دختران باشد بدون وجود وارث دیگری در طبقه اول مثل پدر و مادر، تمام اموال متوفی به دختر یا دختران می رسد.

    اگر فرزند یا فرزندان متوفی پسر باشند چنانچه پسر تک فرزند یا چند پسر باشند به  همراه پدر متوفی ارث می برند به اینصورت که سهم الارث پدر و مادر متوفی (یک سوم) اموال متوفی خواهد بود و مابقی به قرابت به فرزند یا فرزندان پسر خواهد رسید که به تساوی بین خودشان تقسیم میشود.

    چنانچه وراث متوفی در طبقه اول فقط پسر یا پسران او باشند و در طبقه اول وارث دیگری نداشته باشد تمام ترکه مشمول پسر یا پسران میشود.

    درمواردی که متوفی هم فرزند دختر و هم فرزند پسر به همراه پدر و مادر در طبقه اول داشته باشد، سهم الارث پدر و مادر به دلیل وجود فرزندان یک سوم ترکه میباشد. و مابقی بین فرزندان دختر و پسر متوفی تقسیم خواهد شد به این صورت که فرزندان پسر او دو برابر فرزندان دخترش ارث میبرند.

     

    سهم الارث نوه(اولادِ اولاد)

    نوه متوفی در صورتی مشمول ارث از متوفی میشوند که فرزند یا فرزندان شخص فوت شده در قید حیات نباشند.

    تقسیم ارث بین نوه ها بر اساس نسل به عمل می آید یعنی هر نسل حصه (سهم) کسی را می برد که به توسط او به متوفی می رسد بنابراین اولاد پسر دو برابر ‌اولاد دختر مشمول ارث میشوند.

  2. اجداد،خواهر برادر و اولاد آنهاافرادی که در طبقه دوم هستند زمانی مشمول ترکه متوفی میشوند که در طبقه اول تقسیم ارث فردی نباشد در غیر این صورت تمام ارث به اشخاص طبقه اول خواهد رسید.نحوه ارث بردن اجداد (پدربزرگ و مادر بزرگ):اگر پدر بزرگ و مادر بزرگ تنها نزدیکان متوفی باشند تمام ترکه شخص فوت شده را شامل میشوند.اگر پدر بزرگ و مادربزرگ متعدد باشند،ذر صورتی که جد پدری باشند آقایان دو بربر خانم ها شامل ارث میشوند.

    نحوه ارث بردن برادر و خواهر

    اگر متوفی برادران پدر و مادرداشته باشد برادران پدری شامل ارث نمیشوند لذا در صورت نبودن برادران پدر و مادری،  برادران پدری ارث آنها را شامل میشوند. لازم به ذکر است برادران پدر و مادری و برادران پدری، هیچ کدام برادران مادری را از ارث محروم

    نمی کنند.

    اگر وراث متوفی چند برادر و خواهر ابوینی (پدر و مادری) یا چند برادر و خواهر ابی (پدری) باشند اموال متوفی به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.

    اگرمتوفی نه برادر داشته باشد نه خواهر، اولاد اخوه (خواهر و برادر) قائم مقام آنها شده و با اجداد ارث می برند. در اینصورت تقسیم ارث نسبت به اولاد اخوه (فرزندان برادران) بر حسب نسل به عمل می آید یعنی هر نسل ارث کسی را می برد که به  واسطه او به متوفی میرسد.

  3. عموها و عمه ها، خاله ها وفرزندان آنهاشایان ذکر است ورثه حاضر در این طبقه تنها در صورتی ارث میبرند که در طبقات قبل  شخصی حاضر نباشد.هریک از ورثه در طبقه سوم اگر تنها باشند تمام ارث را شامل میشوند،در غیر این صورت به نسبت مساوی بین آنها تقسیم خواهد شد.

اشخاصی که به واسطه خویشاوندی سببی(زن و شوهر) ارث میبرند

  • ارث زوج(شوهر)نصف اموال شخص فوت شده(زوجه) در صورت نداشتن اولاد یا نوه متعلق به زوج میباشد.

ربع(یک چهارم)اموال متوفی(زوجه)در صورت داشتن اولاد یا نوه به زوج تعلق میگیرد.

  • ارث زوجه(زن)زوجه در صورت فرزند دار بودن زوج(شوهر)یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیر منقول شوهر را به عنوان ارث مشمول میشود.در صورت اولاد نداشتن زوج یک چهارم از عین اموال منقول و یک هشتم از اموال غیر منقول را به ارث میبرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا